Kusten välkomnar nygammal kvartett
2021-07-15 15:19

Simon Filipsson (målvakt) har senaste två säsongerna tillhört Falkenberg, men återvänder nu hem till Kusten. Vi har sedan tidigare känt att vi har en av seriens bästa målvaktsuppsättningar, med Simon i laget spetsas den positionen ytterligare. Jag hoppas och tror att den konkurrensen kommer innebära att vi lyfter vårt målvaktsspel ännu en nivå.

Jonathan Fredriksson kommer precis som Simon från två säsonger i Falkenberg, Jonathan är i första hand back, men kan spela på samtliga positioner. Med Jonathan får vi in en poängspelare, vilket är viktigt för alla lag. Jonathan har mångårig erfarenhet från spel i div 2 och kommer bli ett viktigt tillskott i truppen.

Martin Kling som i två säsonger tillhört Kustens Oldboys, väljer nu att återigen börja spela med representationslaget. Martin är en oerhört löpstark spelare med god fysik, som inte kommer att ge våra motståndare en lugn stund. Martin kan spela både forward och back.

Victor Norbäck tillhörde den gångna säsongen Falkenberg, men vänder nu åter hem till Kusten. Victor som även har varit lagkapten i Kusten tidigare är en riktigt bra pådrivare och håller alltid sina medspelare fokuserade på uppgiften. Victor kan spela på samtliga positioner, och är trots sin ålder fortfarande riktigt snabb.

Det känns oerhört bra att ha lyckats få in fyra riktigt bra innebandyspelare och människor, där alla har ett stort Kustenhjärta. Vi hade redan innan dessa nyförvärv en bra trupp med ett väl intränat grundspel. Med dessa nyförvärv har vi fått in spets som kommer hjälpa oss att bli ännu bättre.

Nicklas Andersson
Senioransvarig