Historisk premiär för Kustens damlag.
2021-09-05 22:53

Läs om damlagets första match. En historisk händelse i föreningens historia som vi är så stolta över.

Kustens damlag spelade igår lördag 4/9 sin första match någonsin, en milstolpe för föreningen.
Matchen som var en träningsmatch spelades mot Emmaljunga hemma i Haverdalshallen. Slutresultatet skrevs till 10-0 till hemmalaget (4-0, 5-0, 1-0) och Kustens nystartade damlag fick en flygande start på säsongen.

På tisdag väntar första tävlingsmatchen då Träslövsläge kommer på besök till Haverdalshallen, för första matchen DM:s gruppspel.
”Det känns riktigt kul att vara igång och hela laget gör en väldigt fin insats. Ledarstaben med Andreas, Linda och Bengt har verkligen lyckats skapa en bra grupp av alla pusselbitar. Vi vet att vi har fått ihop ett starkt lag med mycket rutin och bra kvalité, vilket inte minst märktes bland målskyttarna. Dock som resultatet antyder, har vi angenäma problem på målvaktspositionen där både Tess och Tindra gjorde fina insatser. Med god hjälp av försvarsgeneralen Charlotte som antagligen har ett par blåmärken idag efter att ha täckt en himla massa skott.
Kul var det också att se några av våra "egna" talanger, Saga och Ella, ta för sig och göra så fina insatser trots sin unga ålder, båda två är födda 06 är med och gör så fina insatser lovar gott inför framtiden. Extra kul att Saga Anttila är med och spelar denna historiska damlagsmatch som spelat i föreningen sedan hon började med innebandy för ca 10 år sedan.
Senioransvarig
Nicklas Andersson.