Herrarna är på gång med ny tränarduo
2021-09-23 07:47

Tränaren Eric Sens delar med sig av sina tankar angående den stundande säsongen.

7 veckor in i inomhus- säsongen och jag tycker känslan i truppen är bra. Stommen från förra året är kvar, kryddat med några nygamla ansikten vilket gör att konkurrensen är stenhård. Mina förhoppningar är att bygga ett starkt kollektiv med mycket hjärta, vilket kommer bära oss under säsongen. Vi har tränat alla veckor och haft ett snitt på 20+2 man på träning vilket gjort att vi kunnat hålla en hög kvalitet och utnyttjat tiden till att nöta vårt spelsystem och börja bygga slagkraftiga formationer.

Prestationsmässigt har vi studsat tillbaka lite efter 2 icke godkända insatser i Falkenbergscupen. I dessa matcher kom vi inte alls upp i nivå och vi satte oss själva i dåliga situationer med många utvisningar och felfokus. Med lite distans hade vi endast tränat 4 pass tillsammans som grupp och det tog kanske ut sin rätt under den helgen. Förrförra veckans DM-match mot Puma var givetvis ett fall framåt, då vi fick vinna. en stabil insats samtidigt som Puma kanske inte kom med den mest slagkraftiga truppen pga sjukdomar mm. Den första riktiga värdemätaren kommer nog istället mot Warberg ikväll (23/9).

Hur som helst vi har en spännande säsong att se fram emot. Konkurrensen i truppen är som sagt stenhård och jag tror och hoppas vi kommer få se flera spelare som tar kliv och utvecklas under säsongen. Kommer vi upp i nivå är förhoppningen att vara med och bråka med topplagen och i ett slutspel kommer inget lag vilja möta oss.

Utöver Eric är även Anton Aspberg tränare för herrarnas A-lag.

Ikväll (23/9) spelas den andra DM-matchen och det är Warberg som står för motståndet. Matchen spelas i Warberg med start klockan 20.