Hela Damtruppen förlänger kontraktet
2022-02-06 11:44

Mitt under brinnande säsong och jakt på slutspel i div 1, har planeringen för nästa säsong redan börjat.
Som ett första steg i den planeringen har vi nu säkrat upp hela damtruppen för kommande säsong 22/23. Till nästa säsong kommer damtruppen även att fyllas på med spelare från de egna leden, detta kommer mest troligt innebära att vi kommande säsong kommer att ha damlag i div 1, 2 och 3.

Otroligt roligt att samtliga i damtruppen väljer att förlänga kontraktet.
Detta är ett bra kvitto på att inte bara ledarna gör ett bra jobb, utan att även tjejerna själva tar ett
stort ansvar i att bidra till en bra stämning och god sammanhållning.
Satsningen på damlag i Kusten har blivit en otrolig succé, både resultatmässigt i framförallt div 1 där vi till att börja med krigar för att redan år ett bli bäst i Halland efter Warberg. Men även i div 2 där flera av våra yngre tjejer för första gången spelar seniorinnebandy har prestationerna blivit bättre och bättre för varje vecka, och i veckan kom också den första minst sagt välförtjänta segern.

Med truppen säkrad är nu fokus för tjejerna att avsluta säsongen på ett så bra sätt som möjligt, samtidigt som vi ledare redan nu kan ha ett öga på nästa säsong och börja planera hur vi ska skapa ännu bättre förutsättningar för tjejerna och laget att utvecklas.

Detta är bara början!

Nicklas Andersson