Damlagets första tävlingsmatch blev spännande
2021-09-08 00:13

När Ida Elofsson rappt petade in 1-0 till Kusten med sin backhand belönades hon med ett fint pris från matchsponsorn Mirage Hair. Detta var tyvärr enda gången Kusten var i ledning då Träslövsläge vände och vann.

Som vi har saknat innebandy i Haverdalshallen. Äntligen fick vi se en tävlingsmatch igen när Kusten och Träslövsläge utkämpade en mycket jämn DM-match. I första perioden var Träslövsläge det bättre laget och skapade lite fler chanser och styrde spelet. Logiskt nog var det också 2-1 till ”Läjet” i paus.

Den andra perioden började med ett lite passivt hemmalag och detta utnyttja bortalaget som gjorde 3-1 efter drygt 6 minuter. Detta blev startskottet på kanske Kustens bästa period i matchen för de sista 15 minuterna var mycket väl genomförda. Alla tre femmor bidrog med ett kontrollerat spel till att Kusten hämtade igen lite av underläget när Karolina Grimberg reducerade till 2-3. Tyvärr var motståndarnas målvakt Vendela Karlsson högklassig i målet vilket hindrade Kusten från att välförtjänt reducera.

I den sista perioden böljade spelet fram och tillbaka där nog ändå Träslövsläge var aningen vassare i att hitta målchanser. 4-2 målet som satte spiken i kistan var lite oturlig för Ella Nilsson i målet för Kusten. En av två duktiga målvakter för Kusten idag då Tindra Karlslind och Ella delade på ansvaret.

Matchen slutade med seger för bortalaget med 4-2 och välförtjänt delade matchsponsorn Mirage Hair ut priset till bästa spelarna i respektive lag till ”Läjets” Vendela Karlsson i målet och till Kustens lagkapten Alicia Nilsson som var exakt så stabil och framträdande som vi kan förvänta oss av en lagkapten.

På torsdag är det herrarnas tur att spela i DM på hemma plan då Puma från Våxtorp kommer på besök till Haverdalshallen klockan 20.00

Dags för Årsmöte2023-05-29 08:19
Vi är Kusten2022-12-14 16:09