B-lag damer

Kan det bli bättre (Warbergsspelen 2019)
2021-07-14 12:52

När man tror att det inte går att ha det bättre och roligare så upptäcker man under en intensiv helg i Varberg att, jo visst gick det!

Tänk dig att du åker upp till Varberg med ca. 20 härliga individer som samlats för att de tycker om varandra och inte minst innebandy. Tillsammans har de kämpat under hela säsongen för att nu ihop ha en underbar upplevelse som ger minnen för hela livet. Jag lovar att det inte kan bli mycket bättre än så.

Men tydligen gick det! Att under helgen få se dessa fantastiska tjejer i F0708 (kryddade med några F06 och F09) utmana sig själva till max och lyckas mäta sig med andra duktiga innebandytjejer har varit en rörande upplevelse. Några är stora medan andra är små, några har spelat innebandy flera år och andra har precis börjat. Det spelade ingen roll, maken till inställning och prestation har vi ledare aldrig sett. Vi såg klapp-klapp-spel, vi såg tjejer som spelade med smärta i kroppen, vi såg grymt målvaktsspel och vi såg tjejer som mötte bättre spelare än de någonsin gjort och matchade dem många gånger.

Tänk när du åker hem och får höra av flera spelare att de vill träna innebandy dagen efter Warbergsspelen, då måste vi ha gjort något mycket rätt tillsammans. Att vi ledare sedan inte orkar detta är en annan sak…

Nu tar vi sikte på matchen mot mammorna nästa måndag (15/4).

/Ledarna för dessa otroliga tjejer i F0708.

Stolta ledare2021-07-14 12:51
Ända in i kaklet2021-07-14 12:47