Vi är Kusten
2022-12-14 16:09

Kustens IF är en förening som drivs av ideella krafter och ledare. Vi är tillsammans ungefär 70 ledare och utöver det ett 20-tal personer som engagerar sig i olika roller inom föreningen. Tillsammans med knappt 400 spelare och många föräldrar och vänner hjälps vi åt att skapa en förening som vi hoppas att alla inblandade är stolta över.

Det finns inga anställda i Kustens IF och ledarna ställer upp utan ersättning vilket gör allt detta ännu mer fantastiskt. Vår önskan är att det ska fortsätta gå att driva Sveriges trevligaste innebandyförening utifrån ett ideellt tänk. För att detta ska vara möjligt behöver vi bli fler som hjälps åt att skapa bästa möjliga förutsättningar. Dels för våra barn- och ungdomslag att kunna träna och utvecklas tillsammans, dels för våra viktiga seniorlag som skapar förebilder och ambitioner för de yngre.

Vår vision är att Kustens IF ska bestå av många som gör lite snarare än få som gör mycket.

För att ge en bild av hur du kan stötta oss har vi skrivit upp några exempel på vad just du skulle kunna hjälpa oss med.

• Vara med och driva och utveckla Unga Ledare.
  • Hjälpa till med hallbokningar.
  • Stötta i arbetet med matchbokningar.
  • Materialansvar i våra förråd.
  • Hjälpa till med organisationen kring bingolotterna till uppesittarkvällen.
  • Hjälpa till med kiosken i Haverdal som t.ex. handla eller vara med på seniorlagen.
  • Vara en av de som tar fram träningsstället och klubbprofilen.
  • Ha kontakt med Team Sportia och klädleverantör kring klubbkväll och liknande.
  • Ansvara för matchkläder inför och efter säsong.
  • Hjälpa till att lägga ut inlägg på sociala medier och få Kusten att synas.
  • Skapa schema över ungdomslagen som hjälper till på A-lagsmatcher.
  • Arbeta med matcharrangemanget vid seniorlagens matcher.
  • Vara en del av vår marknadsgrupp som har kontakt med våra samarbetspartners och letar även upp nya.
  • Göra det viktiga jobbet som valberedningen utför.
  • Hjälpa till att forma Kusten som en av styrelsemedlemmarna.
  • Eller något helt annat som du är bra på och som du känner kan vara till stor hjälp för oss

Känner du att du vill vara en del av Kustenfamiljen och hjälpa till att bygga Sveriges trevligaste innebandyförening?

Känner du någon som passar som handen i handsken när det gäller det ovan?

Hör av dig till Fredrik Larvall eller någon annan i Kustens IF för att höra mer eller berätta om dina idéer.

Fredrik Larvall
fredrik.larvall@gmail.com eller info@kustensif.se