B-lag damer

Ända in i kaklet
2021-07-14 12:47

Vi visade att det lönar sig att springa och kämpa till sista sekunden. Med mål med 30 sekunder kvar blev det vinst även i den andra matchen.

Extra roligt var det att Sonja kom upp från F0910 och hjälpte oss idag. En bra insats som toppades med ett fint mål. Det var även premiär för Ella som målvakt. En stabil insats hjälpte oss till seger.

Idag var vi lite äldre än de flesta motståndarna och vi hade som målsättning att spela bollen och inte köra för mycket en och en. I den första matchen lyckades vi bra med detta och flera fina aktioner syntes. I den andra matchen lyckades vi inte riktigt så bra med detta. Däremot krigade vi på bra och det är också viktigt!

Sedan har vi lärt oss att innebandykunskap inte har något med storlek och ålder att göra. Båda lagen vi mötte var riktigt duktiga och aggressiva vilket gjorde att detta blev en lärorik dag i trevliga Träslövsläge.

Nya matcher nästa helg, men först två träningar i veckan!

Stolta ledare2021-07-14 12:51
Ända in i kaklet2021-07-14 12:47