B-lag damer

Vårsäsongen 2019 startade med träningsläger för F0708!
2021-07-14 12:49

Som vanligt startade vi vårsäsongen med att ha ett träningsläger första helgen efter nyåret. I år nöjde vi oss med att köra en dag, men den var välfylld!
Vi startade kl 9 och varvade snabbhetsträning med frislagsövningar. Tjejerna delades in i olika grupper och hittade själva på olika varianter på frislag. Mycket trevligt att se deras kreativitet och hur bra de samarbetar ihop för att lösa problem.

Därefter fick vi välkommet besök från A-laget då Viktor Ingesson och Martin Kling kom ner och körde skottövningar och uppspelsövningar. Ett stort tack för den hjälpen. Tjejerna uppskattade det massor och inte minst möjligheten att ställa frågor i slutet. Frågorna handlade t.ex. om hur många klubbor de slagit sönder och om de blivit utvisade någon gång, men även om hur långa byten de kör.

A-lagskillarna löstes sedan av då Åsa Agmyr kom och körde värderingsövningar med tjejerna. Bra diskussioner om hur man blir en bra vän och hur vi tar hand om nya spelare som kommer till laget. Det blev många andra bra diskussioner som gav tjejerna mycket, tack Åsa!

Efter lunch och internmatch begav vi oss till Slottsmöllan och spelade Laserdome. Mycket skratt och glädje bland tjejerna! Kvällen avslutades på Verona med en bit mat.

Det känns som om vi är redo för en härlig vårsäsong!

Stolta ledare2021-07-14 12:51
Ända in i kaklet2021-07-14 12:47